Snabb leverans

Köpvillkor

ALLMÄNNA KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

Följande allmänna köp- och leveransvillkor ("Villkor") gäller vid beställning av produkter via www.nimblepatch.se av konsument.

Nimblepatch.se säljer barnkläder och har som övergripande mål att bidra till en cirkulär ekonomi och hållbarare konsumtion. Varumärket Nimble Patch, webbsidan och konceptet ägs av Nimble Patch AB organisationsnummer 559249-7894 med säte i Malmö, Sverige.

BESTÄLLNING

För att kunna beställa via webbplatsen måste du vara över 18 år och ha giltig ID-handling för att ta emot paketförsändelser. Du ska acceptera villkoren i sin helhet, ge ditt samtycke till användningen av cookies enligt vår Integritetspolicy. När beställningen bekräftas av Nimble Patch är köpeavtalet mellan dig och Nimble Patch bindande.

Priserna på webbsidan är angivna i svenska kronor inklusive moms. Frakt- och betalavgifter ingår ej och specificeras separat.

Nimble Patch reserverar sig för eventuell slutförsäljning. Lagersaldofel, skrivfel, variationer i färgåtergivning, och för att artiklar kan utgå. Ifall någon av de varor som du beställt inte skulle finnas i lager så kontaktas du av oss.

KUNDUPPGIFTER

Du måste ange vissa personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja leverans av din beställning. Du ansvarar för att angivna uppgifter är korrekta. Kontrollera därför orderbekräftelsen och kontakta oss vid behov.

Mer om personuppgifter - se vår Integritetspolicy.

BETALNING

Alla betalningssätt hanteras av Klarna. Du kan välja mellan direktbetalning, kortbetalning, faktura. Genom att välja något av dessa betalsätt godkänner du Klarnas betalvillkor, https://www.klarna.com/se/villkor/.

LEVERANS

Leverans sker i allmänhet inom 3 till 5 vardagar från att vi har bekräftat din beställning. Du kan välja leveranssätt i kassan och fraktkostnaden anges. När varorna är packade och fraktsedel är skapad skickas en avisering via mail. Vi samarbetar med frapp.se som hanterar vårt lager och utskick med Postnord vars bestämmelse gäller angående utlämning av försändelser, se www.postnord.se.

Vi ansvarar för varorna tills du har tagit emot dem. Om försändelsen och/eller varan skulle vara skadad ska detta meddelas omgående till oss. Ta foton på emballage, fraktsedel och eventuell skada på varan. Maila bilder och ange ordernummer till [email protected].

Om du inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur debiteras en avgift på 300 kr per kolli. Likaså tillkommer en avgift på 300 kr om du inte får ut din beställning pga felaktiga personuppgifter har uppgivits vid beställningstillfället.

AVBRUTEN ORDER, ÄNDRING AV ORDER

Vill du avbryta ditt köp eller ändra din beställning, kontakta oss så hjälper vi till. Fram till att beställningen är packad medför ändringar eller hävning inga extra kostnader.

ÅNGERRÄTT

Du har 14 dagars ångerrätt från att du har tagit emot din beställning. Om du ångrar köpet och vill returnera din vara rekommenderar vi dig att kontakta oss för snabbare hantering.

Det är också ditt ansvar att varan är i samma skick som vid leverans, att det förpackas så att det inte skadas under transport. Du står för fraktkostnaden av ett ångrat köp. Vi löser ej ut försändelser mot efterkrav.

Köpbeloppet återbetalas inom 2 veckor efter att du har skickat returen, på samma sätt som betalningen gjordes.

REKLAMATION

Om varan är behäftat med ett ursprungligt fel ska du kontakta oss så snart som möjligt för avhjälpande. Vid godkänd reklamation bekostar Nimble Patch returfrakten.

Du kan använda standardblanketten från Konsumentverket om du vill.

TVIST

Om en tvist uppstår, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister. Lämnar du in ett klagomål via denna plattform, skickas ditt ärende automatiskt till rätt nationellt tvistlösningsorgan. De kontaktar sedan Nimble Patch och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.